Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΑΑΚ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/10
Τον τελευταίο χρόνο η κυβέρνηση με πρόσχημα τις απαιτήσεις της ΕΕ-ΔΝΤ και τη χρεωκοπία ξεκίνησε πόλεμο εναντίον μας. Αφού πετσόκοψε μισθούς και συντάξεις, αύξησε τη φορολογία και τα όρια συνταξιοδότησης, απελευθέρωσε τα όρια των απολύσεων, μείωσε τις κοινωνικές παροχές και ξεπούλησε τις δημόσιες επιχειρήσεις αποφάσισε να χτυπήσει και την εκπαίδευση. Φυσικά γνωρίζοντας το κόστος και αντιλαμβανόμενη τον κοινωνικό αναβρασμό που θα πρόεκυπτε αποφάσισε να περιορίσει ακόμα περισσότερο τις ατομικές και συλλογικές ελευθερίες και δικαιώματα.

ΑΣΥΛΟ-ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ-ΤΡΟΜΟΝΟΜΟΣ
Με μια σειρά νόμων τα τελευταία χρόνια, με πιο πρόσφατο τον παλιό νόμο-πλαίσιο, το άσυλο περιορίζεται συνεχώς αυστηρά στους χώρους όπου διεξάγεται έρευνα και διδασκαλία και γίνεται πιο ευέλικτη η άρση του. Ενώ το αστικό κράτος προσπαθεί να ξεπουλήσει οτιδήποτε έμεινε από τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και οι επιχειρήσεις μπαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διεκδικώντας τον έλεγχο της γνώσης και της τεχνογνωσίας και την υπαγωγή τους στα συμφέροντά τους, μπορεί εύκολα ο καθένας να κατανοήσει την προσπάθεια για “επαναπροσδιορισμό” του άσυλου. Γιατί ποια επιχείρηση θα δεχτεί να χρηματοδοτεί κάποιο ίδρυμα που έχει χασούρα από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών (π.χ. μια κατάληψη); Ισχυριζόμενοι πως θέλουν να διασφαλίσουν τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα του ασύλου, φρόντισαν να διαστρεβλώσουν την έννοια του και να το μετατρέψουν από άσυλο κοινωνικών αγώνων σε ένα επιχειρηματικό άσυλο με σκοπό να προστατεύσουν τα συμφέροντα των επιχειρήσεων.
Αφού λοιπόν προάσπισαν τα συμφέροντα των επενδυτών, για να κάνουν τα πανεπιστήμια πιο δελεαστικά και για να αποτρέψουν οποιαδήποτε αντίδραση, έπρεπε στη συνέχεια να ποινικοποιήσουν το συνδικαλισμό και τη συμμετοχή σε συλλογικές διαδικασίες. Και αυτό έκαναν! Ο τρομονόμος του 2001, σύμφωνα με τον οποίο μπορούσε να επιβληθεί φυλάκιση για τη σύσταση και τη συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση, έρχεται να συμπληρωθεί με το νέο τρομονόμο. Οι τροποποιήσεις που έκανε πρόσφατα η κυβέρνηση μετατρέπουν τον συνδικαλισμό και τις κινητοποιήσεις σε τρομοκρατική ενέργεια. Ακόμα και η συμμετοχή σε μια πορεία μπορεί να θεωρηθεί κακούργημα!!!
Για να δικαιολογήσουν όλες τις παραπάνω ενέργειές τους , κράτος, ΜΜΕ και πάσης φύσεως προβοκάτορες και να στρώσουν το δρόμο για την καταπάτηση του ασύλου προσπαθούν να το δυσφημίζουν συνεχώς. “Βαφτίζουν” τον οποιονδήποτε διαδηλωτή κουκουλοφόρο και ταραχοποιό, καταφεύγουν στην καταστροφολογία και κάνουν ανεκδιήγητες δηλώσεις του τύπου “το Πανεπιστημιακό άσυλο αποτελεί το πιο σύντομο ανέκδοτο”. Επιχειρούν με αυτόν τον τρόπο να νομιμοποιήσουν στην κοινή γνώμη την αναίρεση του. Στο διάλογο που καλούν για τα νέα μέτρα, θέτουν το δίλημμα αν θα είναι ένας ο υπεύθυνος για την αίρεση του ή αν θα συντάξουν επιτροπή με αυτήν την αρμοδιότητα. ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ!!!
Το άσυλο είναι ένα κεκτημένο αγώνων και όχι απλώς μια περιοχή που απαγορεύει ο νόμος την είσοδο των μπάτσων. Είναι εκεί όπου οι ιδέες μας παίρνουν σάρκα και οστά και που κανενός είδους καταστολή δεν μπορεί να υπάρξει έτσι όπως το βιώνουμε σε κινηματικές περιόδους. Η ποινικοποίηση των αγώνων είναι στην ουσία η κατάργηση κάθε τρόπου να υπερασπιστούμε τα κεκτημένα και τα δικαιώματα μας, είναι μια αναγκαία κίνηση της κυβέρνησης και του κεφαλαίου προκειμένου να μπορέσει να αποκρούσει και να αντιμετωπίσει τις μαζικές αντιδράσεις των εργαζομένων, φοιτητών και ολόκληρης της νεολαίας ενάντια στα μέτρα-τέρατα που θέλει να περάσει.

ΤΑ ΜΕΤΡΑ
Βασικός άξονας της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης αποτελεί η αυτοτέλεια των ιδρυμάτων. Η αυτοτέλεια κινείται στα πλαίσια της αποδέσμευσης της εκπαίδευσης από τη χρηματοδότηση και την επιρροή του κράτους. Εισάγει τις επιχειρήσεις και τα ιδιωτικά κεφάλαια στα πανεπιστήμια και κατευθύνει την έρευνα σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς. Η ρύθμιση ζητημάτων όπως η φοιτητική μέριμνα(σίτιση, στέγαση, συγγράμματα), επιβολή διδάκτρων κ.α. περνά στην αρμοδιότητα της κάθε σχολής ξεχωριστά. Για την οργάνωση της διδασκαλία, την ευθύνη θα φέρει το τμήμα της σχολής και θα έχει την δυνατότητα ακόμα και να επιβάλει υποχρεωτικά μαθήματα, πρακτικές και διαγωνίσματα.
Αυτό σημαίνει, ότι η αναδιάρθρωση θα γίνει τμηματικά από σχολή σε σχολή. Το αποτέλεσμα θα είναι η διάσπαση του φοιτητικού κινήματος, των διεκδικήσεων και των ενιαίων φοιτητικά συμφερόντων από τη στιγμή που κάθε φοιτητικός σύλλογος θα παλεύει μόνος του για τα δικαιώματα και τις ανάγκες του απέναντι στην σχολή του. Στην ουσία, βασικές ανάγκες όπως η δωρεάν παιδεία, σίτιση, στέγαση και συγγράμματα αμφισβητούντα αφού θα ρυθμίζονται από το ίδρυμα ανάλογα με την οικονομική του ευχέρεια.
Προβλέπονται πολλαπλά προγράμματα σπουδών, ανάλογα με τις ανάγκες των εταιριών που χρηματοδοτούν την κάθε σχολή. Ακόμα και προγράμματα σπουδών κατά παραγγελία (μονοετή και διετή) από επιχειρήσεις για την κάλυψη συγκεκριμένων θέσεων εργασίας. Όσοι δεν καταφέρουν να τερματίσουν στην κορυφή αυτής της κούρσας θα πρέπει να επακολουθήσουν επιπλέον προγράμματα, ώστε να μπορέσουν να βγουν στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας και να διεκδικήσουν μια δουλειά με 600€ για να καταφέρουν να αποπληρώσουν το δάνειο που θα παραχωρεί η σχολή για να της πληρώσουμε τα δίδακτρα.

Τα νέα μέτρα αποσκοπούν στην αναίρεση κάθε δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, με κινήσεις έντονης επιχειρηματικής δραστηριότητας στον χώρο του πανεπιστημίου. Στοχεύουν, στην διαμόρφωση ενός πανεπιστημίου/επιχείρηση που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του κεφαλαίου. Το πανεπιστήμιο αυτό προϋποθέτει την αυταρχική και πλήρη εντατικοποιημένη λειτουργία του προγράμματος σπουδών, την διάλυση των γνωστικών αντικειμένων, άρα και τον επαναπροσδιορισμό του ζητήματος της γνώσης. Επίσης, προβάλει ως μόνο τρόπο επιβίωσης τον ατομικό δρόμο και έρχεται να διαμορφώσει ευέλικτους εργαζομένους, οι οποίοι είναι καταρτισμένοι μόνο όσο χρειάζεται (εργάτης βίδας) για να καλύψουν τις ανάγκες του κεφαλαίου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Πέρσι ξεκίνησε για πρώτη φορά η αξιολόγηση των ελληνικών πανεπιστήμιων. Στόχος της αξιολόγησης είναι η κατάταξη των πανεπιστήμιων σε «καλύτερα και χειρότερα» ή πιο σωστά, σε παραγωγικά ή μη, σύμφωνα με τα κριτήρια της αγοράς. Μια καλή θέση στην κατάταξη μεταφράζεται σε καλύτερη χρηματοδότηση στο συγκεκριμένο πανεπιστήμιο σε σχέση με τα υπόλοιπα, οδηγώντας τις «κακώς» βαθμολογούμενες σχολές στην κούρσα για την εύρεση περαιτέρω ιδιωτικών επενδύσεων, επιβολή διδάκτρων ή ακόμα χειρότερα στο κλείσιμο τους. Το κράτος αποκτά επιβραβευτικό ρόλο, ενώ η οικονομική διαχείριση των πανεπιστημίων περνά πλέον στον επιχειρηματικό κόσμο.
Στα πλαίσια της αξιολόγησης έχει προταθεί η σύσταση αρκετών επιτροπών που απομακρύνουν φοιτητές και εργαζόμενους του πανεπιστημίου από τη λήψη αποφάσεων.
Στην πρόταση για το νέο πανεπιστήμιο εισάγονται και νέα κριτήρια με τα οποία θα αξιολογούνται οι σχολές. Τα κριτήρια αυτά είναι τα ίδια κριτήρια με τα οποία αξιολογούνται και οι εταιρίες με την διαφορά ότι δεν μετράνε το οικονομικό κέρδος, αλλά την «ποσότητα» της έρευνα που διεξάγεται για λογαριασμό των εταιριών και την αποδοτικότητα των φοιτητών. Όσο ποιο πειθήνια όντα μα κάνουν, τόσο μεγαλύτερα τα Bonus που θα πάρουν από την φορολόγηση μας. ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΚΛΑΒΙΑ ΜΑΣ

ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων(ΕΠΠ) έρχεται να πλήξει κάθε δικαίωμα διεκδίκησης συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Κάθε απόφοιτος θα πρέπει να διαπραγματεύεται και να παλεύει μόνος του για τα εργασιακά του δικαιώματα μέσα από τις επιμέρους πιστοποιήσεις που θα πρέπει να αποκτήσει. Αποτέλεσμα, απόφοιτοι πολλών ταχυτήτων και χρήσεων στη διάθεση του κεφαλαίου. Στο νέο αυτό καθεστώς εκμετάλλευσης, δεν υπάρχει χώρος για συλλογικές διαπραγματεύσεις και διεκδικήσεις. Από την άλλη, μέχρι σήμερα, το πτυχίο αποτελούσε –τυπικά τουλάχιστον- την προϋπόθεση για την ένταξη των αποφοίτων στην εργασία. Με την καθιέρωση του ΕΠΠ, ωστόσο, το πτυχίο απαξιώνεται. Η ένταξη των αποφοίτων στις βαθμίδες του ΕΠΠ γίνεται με βάση το τρίπτυχο « γνώση- ικανότητα- δεξιότητα» οδηγώντας αυτόματα στην αποσύνδεση του πτυχίου από τα επαγγελματικά δικαιώματα. Με την ύπαρξη του ΕΠΠ, οξύνονται οι ταξικοί φραγμοί που εντοπίζονται στο πεδίο της εκπαίδευσης και μεταφέρονται στο πεδίο της εργασίας.

Το φοιτητικό κίνημα, πρέπει να σημάνει συναγερμό μέσα από τις γενικές συνελεύσεις. Πρέπει να ανοίξει αγωνιστικό διάλογο με την κοινωνία, να έρθει κοντά στους αγωνιζόμενους κλάδους, στις απεργίες, στα κινήματα των εργαζομένων. Μέσα από τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες που έχτισαν το μεγαλειώδες κίνημα του 2006-2007, τις γενικές συνελεύσεις και τα συντονιστικά γενικών συνελεύσεων. Όπως και τότε θέλουμε το φοιτητικό κίνημα να κάνει πολιτική από τα κάτω. Ο αγώνας στα χέρια των φοιτητών. Ενάντια σε αστικού τύπου διαδικασίες εκπροσώπησης όπως η ΕΦΕΕ, που στόχο έχουν να ενσωματώσουν και να καταστείλουν το φοιτητικό κίνημα.

ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΠΕ)
Απέναντι στην πολιτική του κεφαλαίου και την εμπορευματοποίηση της παιδείας που στόχο έχει την πλήρη προσαρμογή της ανώτατης εκπαίδευσης στους νόμους της αγοράς και την παραγωγή εργαζόμενων εξειδικευμένων και καταρτίσιμων, αναλώσιμων και πειθαρχημένων, εμείς προτάσσουμε απελευθερωτική παιδεία. Μια δωρεάν και δημόσια παιδεία που ξεκινά με ενιαία 12-χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που παρέχει στο άτομο γενικές γνώσεις και του δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργήσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του. Ένα σχολείο που προάγει την κριτική σκέψη και συμβάλλει στη δημιουργία ολοκληρωμένων ανθρώπων ικανών να επιλέξουν με βάση τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα τους και τις κοινωνικές ανάγκες την ανώτατη εκπαίδευση που τους ταιριάζει.
Προτάσσουμε και παλεύουμε για Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση (ΕΠΕ). Βασικός άξονας της ΕΠΕ είναι η σύζευξη θεωρίας-πράξης, δηλαδή της θεωρητικής και της πρακτικής εργασίας. Απαιτούμε ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Πανεπιστημιακή εκπαίδευση που παρέχει ολοκληρωμένη γενική θεώρηση του γνωστικού αντικειμένου. Διαφωνούμε με το διαχωρισμό θεωρητικής και τεχνολογικής γνώσης (ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΚΕΣ-ΙΕΚ) που δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων. Κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να έχει γνώση ολόκληρης της παραγωγικής διαδικασίας. Διαφωνούμε με τη δημιουργία εξειδικευμένων εργατών «βίδας» αποκομμένων από την παραγωγή οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα υπόλοιπα στάδια παραγωγής του προϊόντος καθώς επίσης τη χρήση και την αξιοποίηση του. Διαφωνούμε με την εξειδίκευση σε προπτυχιακό επίπεδο και προτείνουμε η εξειδίκευση να λαμβάνεται μεταπτυχιακά και όχι με έξοδα του εργαζόμενου. Απαιτούμε την κατάργηση οποιουδήποτε εξεταστικού φραγμού σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και οποιουδήποτε ταξικού-οικονομικού φραγμού που έχουν σαν άμεσο αποτέλεσμα όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να διεκδικούν και να καταλαμβάνουν υψηλότερες θέσεις στην παραγωγή. Όσον άφορα στην έρευνα πρέπει να γίνεται με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και να ελέγχεται από τους εργαζόμενους και τους φοιτητές. Στα πλαίσια της δημόσιας και δωρεάν παιδείας κρίνεται απαραίτητη η δωρεάν σίτιση και στέγαση όλων των φοιτητών με κρατική χρηματοδότηση.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
• Καμία εφαρμογή αντεργατικών μέτρων, παλιών και νέων.
• Απεμπλοκή από την ΕΕ.
• Λιγότερη δουλειά , δουλειά για όλους, μόνιμη και σταθερή.

• 5ήμερο , 6ωρο.
• Καμία εντατικοποίηση, ανθρώπινος ρυθμός σπουδών και εργασίας.
• Εργατικός-φοιτητικός έλεγχος, καμία αξιολόγηση στα πανεπιστήμια.
• Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με πλήρη εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα.
• Καμία εφαρμογή της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Απόσυρση του νόμου πλαισίου, νέου και παλιού.
• Δημόσια και δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους τους φοιτητές.
• Δημόσια και δωρεάν ασφάλιση και υγειονομική περίθαλψη για όλους τους εργαζόμενους και τους ανέργους.
• Κάτω τα χέρια από το άσυλο, καμία ποινικοποίηση των αγώνων – άμεση κατάργηση του τρομονόμου.
• Ενιαία Πανεπιστημιακή εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν για όλους, χωρίς εξεταστικούς-ταξικούς φραγμούς.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
• Κατάληψη μέχρι την πραγματοποίηση νέας γενικής συνέλευσης
• Νέα γενική συνέλευση την Τετάρτη 27/10/2010.
• Δημιουργία ανοιχτής συντονιστικής επιτροπής που θα υλοποιήσει τις αποφάσεις της συνέλευσης και θα αποφασίσει περεταίρω κινητοποιήσεις.
• Συμμετοχή στο πανελλαδικό συντονιστικό γενικών συνελεύσεων.
• Διαφάνεια στις οικονομικές συναλλαγές του συλλόγου, ανάρτηση της κατάστασης του ταμείου στον πίνακα ανακοινώσεων.
ΟΛΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!
ΕΑΑΚ ΕΝΤΡΟΠΙΑ