Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΣ 9/9/2013


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
  Σήμερα 9.9.13 πραγματοποιήθηκε ΔΣ Ιατρικής και κατατέθηκε από την ΕΑΑΚ ψήφισμα -το οποίο παρατείθεται παρακάτω- , με πρόταση τη συμμετοχή του ΣΦΙΑ με πανό στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, το οποίο όμως καταψηφίστηκε με βάση την πλειοψηφία της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η οποία και ανέφερε το τραγελαφικό επιχείρημα ότι ο σύλλογός μας δεν είναι αρμόδιος για αποφάσεις της β'θμιας εκπαίδευσης. "Η μόνη υπεύθυνη παράταξη" επέλεξε να μην τοποθετηθεί πολιτικά πάνω στο ζήτημα της διαθεσιμότητας, μετατάξεων και απολύσεων χιλιάδων εκπαιδευτικών παρά μόνο να υπεκφύγει με μία απάντηση η οποία την απαλλάσσει από τις ευθύνες των αποφάσεων της. Απαντήσαμε και απαντούμε πως πρόκειται για ένα φλέγον ζήτημα που αφορά άμεσα μαθητές, φοιτητές, γονείς και εργαζομένους και αποτελεί μέρος του αγώνα για τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και της προστασίας του δικαιώματος της μόρφωσης και της σταθερή δουλειάς με δικαιώματα. (Στην απάντησή μας φυσικά και δεν υπήρχε αντίλογος.)
Σε αυτήν την αδιαφορία και απάθεια, δεν πρόκειται να συναινέσουμε, στις πλάτες των τόσων εργαζομένων που αγωνίζονται για σταθερή, μόνιμη και πλήρη εργασία αλλά και για το χαρακτήρα του νέου σχολείου.
Ως ΕΑΑΚ συμπορευόμαστε έμπρακτα με τους εκπαιδευτικούς και παλεύουμε για το δικαίωμα της αξιοπρεπούς εργασίας και ενάντια στην εισαγωγή ταξικών και εξεταστικών φραγμών που στοχεύουν στην εμπορευματοποίηση της παιδείας.


ΨΗΦΙΣΜΑ: 

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΘΟΛΙΚΗ, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ
ΜΟΡΦΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ – κεφάλαιο και το πολιτικό τους προσωπικό
Αυτοί που ξεθεμελιώνουν εργατικά – κοινωνικά δικαιώματα και αγαθά, ξεπουλούν δημόσιο πλούτο, ετοιμάζουν την Ελλάδα των Ε.Ο.Ζ. και «σκοτώνουν» τη νεολαία, που έχουν καταδικάσει στην ανεργία και στη μετανάστευση, για 1,4 ευρώ,—που βυθίζουν την πληροφόρηση στο μαύρο σκοτάδι του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και στέλνουν στο απόσπασμα την ανάπηρη και δημοκρατία τους, προετοιμάζουν ιμπεριαλιστικούς πολέμους (όπως στη Συρία) για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης προς όφελός τους και το ξαναμοίρασμα των σφαιρών επιρροής. Αυτοί που θέλουν ένα στα λόγια Δημόσιο—, υπεραντιδραστικά αναδιοργανωμένο μέσω χιλιάδων διαθεσιμοτήτων – απολύσεων, όχι για να παρέχει δημόσια – δωρεάν υγεία, παιδεία, ασφάλιση κι άλλα αγαθά, αλλά για να υποτάσσεται στις  επιλογές τους είτε με την εκχώρηση κερδοφόρων αρμοδιοτήτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο, είτε με τη λειτουργία των υπόλοιπων με αυστηρά κριτήρια αγοράς, είτε με γιγάντωση των καταπιεστικών του μηχανισμών.
Αυτοί, λοιπόν, θέλουν και μια εκπαίδευση συνταιριασμένη με όλα αυτά, απροκάλυπτα πιο ταξική, που θα στέλνει τη νεολαία από νωρίς στον καιάδα της πιο άγριας εκμετάλλευσης και τους εκπαιδευτικούς στην ελαστικοποίηση των εργασιακών τους σχέσεων, την περιπλάνηση και την ανεργία.
Μια εκπαίδευση που στην εποχή των πιο μεγάλων μορφωτικών δυνατοτήτων:
Θα δίνει στους πολλούς, αντί συνολικής μόρφωσης, λίγα εφόδια αποσπασματικών δεξιοτήτων και αναλώσιμων καταρτίσεων χρήσιμων για τις— ανάγκες των εργοδοτών, οδηγώντας τους – κι από τα 15 τους – στο μαγγανοπήγαδο της μαθητείας, της χωρίς δικαιώματα, απλήρωτης εργασίας για «το καλό» των εργοδοτών. Για να συνεχίσουν μετά, αν βρουν δουλειά, να εντάσσονται στη μαύρη εργασία ή να πληρώνονται στο 80% του μεικτού βασικού μισθού πείνας.
Θα  αλέθει στις καταιγιστικές, εξεταστικές μυλόπετρες του ανταγωνισμού τα μυαλά, τις προσδοκίες και τα όνειρα, των λίγων, που θα επιμένουν να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Θα συνθλίβει τους μισθούς, την εργασιακή σχέση, την παιδαγωγική πράξη και τη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μέσα από την κινούμενη άμμο της «αξιολόγησης», της διαθεσιμότητας, της αναγκαστικής μετάταξης-μετάθεσης και τελικά της απόλυσης.
Θα γκρεμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα όλων, μαθητών εκπαιδευτικών, παλιών εργαζόμενων, στήνοντας το ατελείωτο Δια Βίου, γαϊτανάκι των πιστοποιήσεων και της κερδοσκοπίας τους.—
Γι” αυτό νομοθετούν πάνω στις πληγές μιας εκπαίδευσης  που υποχρηματοδοτείται (από το 2οο9 ως το 2013 μείωση 40%), συγχωνεύει και καταργεί 1200 σχολεία και σύντομα άλλα 150 τεχνικά, στοιβάζει πεινασμένους μαθητές στις τάξεις, «κόβει» ειδικότητες, διαθέτει, μετατάσσει, απολύει εκπαιδευτικούς και συντηρείται μέχρι στιγμής μόνο χάρη στις προσπάθειες εκπαιδευτικών, μαθητών και κοινωνίας.
Μέσα από το νομοσχέδιο, προδιαγράφουν, ένα τριπλό δίκτυο μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, μη τυπική εκπαίδευση):
Ένα ακόμη πιο εξεταστικοκεντρικό, ανταγωνιστικό Γενικό Λύκειο για πολύ λίγους, με τη βάση του 10 για πολλά μαθήματα ενδοσχολικά αλλά και στις πανελλαδικές και όλους τους βαθμούς να «μετράνε» στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και προσανατολισμένο να «διώξει», όσους δεν ελπίζουν σε είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δύσκολα θα παίρνουν απολυτήριο. Αλλά θέλει να κάνει «άλογα κούρσας» όσους επιμείνουν με απίστευτη εντατικοποίηση και ακύρωση της  γενικής μόρφωσης.
Ένα ακρωτηριασμένο από ειδικότητες, γενική μόρφωση και εκπαιδευτικούς, Επαγγελματικό Λύκειογια πιο πολλούς, προσανατολισμένο στην κάλυψη των πρόσκαιρων αναγκών της αγοράς, με Αναλυτικά Προγράμματα που θα μπορούν να αλλάζουν γι’ αυτό— και 12μηνη μαθητεία – εκμετάλλευση, με «δάσκαλο» τον εργοδότη και απλήρωτη δουλειά. Με υπονομευμένα τα όποια μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα από το εμπόριο των ευρωπαϊκών, πιστωτικών μονάδων κινητικότητας και των συνεχών πιστοποιήσεων.
Πολλές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΣΕΚ), άτυπης εκπ/σης και πρώιμης εξειδίκευσης,  αμέσως μετά το Γυμνάσιο, στα 15 χρόνια για τους πάρα πολλούς, κοροϊδεύοντας μόνο με δυο ώρες γλώσσα και δύο ώρες μαθηματικά στο γενικό πρόγραμμα, θραύσματα κατάρτισης και τη 12μηνη μαθητεία όχι στα 3, αλλά στα 2 χρόνια.  Και, τέλος, πολλά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης(ΙΕΚ) άτυπης εκπ/σης, για όλους τους εκτός ΑΕΙ-ΤΕΙ με μπόνους στα ιδιωτικά ΙΕΚ τις περιζήτητες ειδικότητες υγείας, εφαρμοσμένων τεχνών και τις ΣΕΚ, που μπορούν να ιδρύουν με πλήθος μεταγυμνασιακής «πελατείας».
Σε ένα τέτοιο τοπίο υπηρεσιών εκπαίδευσης, που μόνο αυτό δεν είναι:
Οι εργασιακές σχέσεις θα ελαστικοποιηθούν πλήρως, πολλοί θα οδηγηθούν στις διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις – απολύσεις. Οι δείκτες της αξιολόγησης θα αποτελέσουν το βασικό εργαλείο και ταυτόχρονα θα είναι το εργαλείο υποταγής του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής πράξης.
Εξωτερικοί οργανισμοί, Οργανισμός εξωτερικής αξιολόγησης κι  Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, θα υποβάλλουν τις νόρμες, ώστε να περνούν οι άνωθεν  οι εντολές, από ένα σώμα επίλεκτων μισθοφόρων και να μειωθεί απελπιστικά ο βαθμός ελευθερίας του κάθε απείθαρχου εκπαιδευτικού.
Ο κατακερματισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων με τα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, για την εξασφάλιση της περίφημης κινητικότητας – μετανάστευσης εντός ΕΕ, θα είναι ταφόπλακα σε οποιαδήποτε έννοια επαγγελματικού και συλλογικού εργασιακού δικαιώματοςΠαράλληλα εταιρείες θα τρώνε λεφτά με τις μελέτες του Υπουργείου και το κύκλωμα συνεχών πιστοποιήσεων.
Τα σχέδια τους πρέπει να ηττηθούν! Να αγωνιστούμε για:
Εκπαίδευση και μορφωτική διαδικασία, με βάση τις μορφωτικές δυνατότητες της εποχής μας, για να ζήσει ο κόσμος μια αξιοβίωτη ζωή, με την ανάπτυξη της ολόπλευρης προσωπικότητας των μαθητών.
Σταθερή, μόνιμη, αξιοπρεπή εργασία για όλους.
Δωρεάν, δημόσια, κοινωνικά αγαθά υγεία, παιδεία, ασφάλιση, συγκοινωνίες, ρεύμα και νερό.
Ελευθερία, δικαιοσύνη και δημοκρατία για να σκεφτόμαστε, να ζούμε και να αποφασίζουμε εμείς για τις τύχες μας, ενάντια στο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», τον αυταρχισμό και τις επιστρατεύσεις.
Δεν μπορούν να υπάρξουν επιμέρους λύσεις μόνο για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τη νέα γενιά—, αν δεν υπάρξει συνολικότερη, πολιτική ρήξης και ανατροπής αυτής της επίθεσης με εκβιαστικούς, μαζικούς, εξεγερτικούς και πολιτικούς όρους. Δηλαδή, με την ανατροπή μνημονίων, δανειακών συμβάσεων, Δημοσιονομικού Συμφώνου, της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ κι όλων των διαχειριστών άσκησής της, με τη μη αναγνώριση-πληρωμή του ληστρικού–τοκογλυφικού, χιλιοπληρωμένου από το λαό χρέους, με την έξοδο— από το ευρώ, το μηχανισμό της ΟΝΕ και την ΕΕ.
ΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!
Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.
Αρνούμαστε τη σημερινή κατάσταση. Όχι από τη δύναμη της αδράνειας και του φόβου ή της συντεχνιακής υπεράσπισης της εργασιακής μας ασφάλειας σε μια θάλασσα ανεργίας. Καταδικάζουμε τα κριτήρια και τις επιλογές της πλήρους υπαγωγής εκπαίδευσης και ανθρώπων στα δόγματα τους για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και της ανάπτυξης των κερδών τους μέσω της μαζικής καταστροφής των ανθρώπινων, παραγωγικών δυνάμεων. Είναι οι ίδιες επιλογές που κανοναρχούν χρόνια στην εκπαίδευση, αυτές που μας έφεραν μέχρι εδώ και τώρα μας τις ξανασερβίρουν σαν «νέες», προδιαγράφοντας ένα εφιαλτικό μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας.
 Λέμε όχι στους ταξικούς— εξεταστικούς φραγμούς! Να μην περάσουν τα εκτρωματικά σχέδια για την αντιδραστική αναμόρφωση του σχολείου. Όχι στο σχολείο των ταξικών φραγμών – αποκλεισμών. Όχι στην εμπορευματοποίηση – επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης. Όχι στα νομοσχέδια για το νέο λύκειο, των εξετάσεων «πανελλαδικού τύπου» σε κάθε τάξη, που θα διώχνει τα παιδιά από το σχολείο, αλλά και για το τεχνολογικό λύκειο που επιβάλλει τη στείρα κατάρτιση και τη «μαθητεία», δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία αντί της πλήρους και ολοκληρωμένης εξειδίκευσης εντός της δημόσιας εκπαίδευσης.
 Απαιτούμε άμεσα:
Ουσιαστική αύξηση του προϋπολογισμού για την παιδεία 

Έκτακτη επιχορήγηση για την αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση και την ασφάλιση υγείας για τους μαθητές.

Ιδιαίτερη μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Τμήματα με 20 μαθητές ανά τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στο εργαστήριο,

Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, μαθητές, εκπαιδευτικούς, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις.

Αντιμετώπιση των ρατσιστικών, εθνικιστικών, φασιστικών και μιλιταριστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία,

 Οι εκπαιδευτικοί σε ένα τέτοιο σύστημα εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν «πλεονάζουν» αλλά είναι λίγοι!  Μαζικοί διορισμοί – Εκπαιδευτικοί με αποκλειστική, πλήρη και μόνιμη εργασία, με ουσιαστική επιμόρφωση, με παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία, που να ζουν με αξιοπρέπεια από το μισθό τουςΌχι στις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Καμιά διαθεσιμότητα, υποχρεωτική μετάταξη, απόλυση.

Ως φοιτητές συμπορευόμαστε έμπρακτα με τους εκπαιδευτικούς και παλεύουμε από κοινού για δημόσια και δωρεάν παιδεία, για το δικαίωμα στη δουλειά, για ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ



                                        ΕΑΑΚ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ