Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ και όπου αλλού χρειαστεί για να σπάσουμε την τρομοκρατία, την επιστράτευση και την επίταξη!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ε.Α.Α.Κ. Α.Ε.Ρ.Α.Σ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το φετινό Σεπτέμβρη το κουδούνι ΔΕΝ θα χτυπήσει για την έναρξη των μαθημάτων αλλά για την έναρξη των ΑΓΩΝΩΝ της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας.

64 από τις 73 ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ τους και η ΕΛΜΕ Έβρου, αποφάσισαν μέσα από μαζικότατες συνελεύσεις την διεξαγωγή επαναλαμβανόμενων πενθήμερων απεργιών για την αποτροπή του νομοσχεδίου που εφαρμόζεται ήδη από το καλοκαίρι στα σχολεία. Ένα νομοσχέδιο που δημιουργήθηκε βασισμένο καθαρά και μόνο στις επιταγές της τρόϊκας και που αγνοεί, μάλλον επιδεικτικά, τις ανάγκες του ελληνικού δημόσιου σχολείου.
Αξίζει τον κόπο όμως τόση φασαρία; Από ότι φαίνεται το νέο μοντέλο που φέρνουν στα σχολεία ξεδιάντροπα απαξιώνει τη γενική μόρφωση και παιδεία και έτσι μαθήματα όπως τα καλλιτεχνικά και η πληροφορική αποκλείονται από το σχολικό πρόγραμμα ή γίνονται μαθήματα «επιλογής». Ταυτόχρονα, καθιερώνονται δομές κατάρτισης τύπου ΙΕΚ, και όχι πλέον εκπαίδευσης, στις μεταγυμνασιακές σπουδές. Αυτό μαζί με ένα πολλαπλό εξεταστικό σύστημα και στις τρεις τάξεις του λυκείου ευνοεί την πρώιμη εγκατάλειψη του γενικού λυκείου και τη μεταπήδηση στην τεχνική εκπαίδευση. Ας μην ξεχνάμε και τις μαζικές απολύσεις στο Δημόσιο, με την "κατασκευή" υπεράριθμων εκπαιδευτικών μέσω καταργήσεων αντικειμένων, συγχωνεύσεων σχολείων, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.
Άρα τελικά με το νέο σύστημα ενισχύεται η ιδιωτική παραπαιδεία κα εντείνεται η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά. Δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες να ιδρύουν σχολές επαγγελματικής κατάρτισης, ενώ τα φροντιστήρια θα γνωρίσουν μία νέα «άνθηση» μέσω των διαρκών εξετάσεων που προβλέπονται στο λύκειο.
Αποτέλεσμα όλων αυτών; Η δημιουργία μαθητών δυο ταχυτήτων : μια μικρή ομάδα (π.χ. 20-30%), που θα έχει την οικονομική δυνατότητα να συνεχίζει έως την αποφοίτηση από το λύκειο και στη συνέχεια θα εισάγεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γρήγορα θα διαχωρίζεται από τους υπόλοιπους, και μία μεγαλύτερη (π.χ. 70-80%), που θα της παρέχονται ελάχιστα στοιχεία γενικής παιδείας και που θα προορίζεται για την κατάρτιση και τη μαθητεία στις επιχειρήσεις. Δημιουργούνται δηλαδή οι προϋποθέσεις για ένα μαζικής κλίμακας ευέλικτο εργατικό δυναμικό, χωρίς γνωστικά εφόδια, πνευματικά ακαλλιέργητο και με ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα. Έχουμε λοιπόν όξυνση των ταξικών φραγμών στην παιδεία.
Για να το συνδέουμε όμως και με τα φοιτητικά, όλο το παραπάνω μοντέλο οδηγεί στη συρρίκνωση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια με τρεις κυρίως τρόπους: Α) με τη συρρίκνωση και κατάργηση των δομών των πανεπιστημίων και ΤΕΙ με το σχέδιο "Αθηνά" που προηγήθηκε. Β) με τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού που θα διεκδικεί την εισαγωγή στα ΑΕΙ Γ) με την αναμενόμενη και εξαγγελθείσα επαναφορά της βάσης του 10 ή με την αύξηση της δυσκολίας των θεμάτων, ως το τελικό φίλτρο για να αποτραπεί η μαζική συμμετοχή στις εξετάσεις για την ανώτατη εκπαίδευση.
Την σκληρή πραγματικότητα του λυκείου όλοι την περάσαμε σαν μαθητές. Τα προβλήματα του σχολείου είναι πολλά και κανείς δεν τα ξέρει όπως οι μαθητές και οι καθηγητές. Όταν όμως η νέα πραγματικότητα που φέρνουν είναι ακόμα πιο σκληρή από την παλιά είναι χρέος όλων μας, μαθητών-γονέων-εκπαιδευτικών-φοιτητών και κοινωνίας, να πάρουμε μέρος σε αυτό τον αγώνα για να εξασφαλίσουμε τη δωρεάν και ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ . Μπροστά στα κέρδη τους, στα τοκοχρεολύσιά τους και στον εργασιακό μεσαίωνα που μας ετοιμάζουν, εμείς θα απαντήσουμε ενωμένοι ξεκινώντας μια διαφορετική χρονιά, με αγωνιστικότητα και αλληλεγγύη.
Ήρθε ή ώρα να γράψουμε τη δική μας ιστορία!



Ε.Α.Α.Κ - Α.Ε.Ρ.Α.Σ.