Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΑΑΚ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Το Δεκέμβρη η κοινωνία έδειξε ότι αντιμάχεται δυναμικά κάθε αντιλαϊκή πολιτική. Δεν ήταν απλά μια έκρηξη οργής αλλά μια συνολική αμφισβήτηση του κοινωνικού κατεστημένου εκμετάλλευσης. Φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενοι, μετανάστες ,άνεργοι και όλα τα πληττόμενα κοινωνικά στρώματα δείχνουν το νικηφόρο δρόμο του αγώνα ενάντια στις κεντρικές πολιτικές ΕΕ, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που δημιουργούν τη γενιά των 700 ευρώ, κατεδαφίζουν τη δημόσια δωρεάν παιδεία και επικροτούν τον αφανισμό ολόκληρων λαών προς όφελος του ιμπεριαλισμού.

ΚΑΝΤΕ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΤΩΡΑ ΣΤΟ Ε.Σ.Υ. ΠΟΤΕ ΜΑΣ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ

Το Ε.Σ.Υ. έχει περιέλθει σε δεινή θέση. Υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση έχουν συσσωρεύσει περίπου 10.000 κενά σε οργανικές θέσεις ιατρών και νοσηλευτών ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτό δουλεύουν με απάνθρωπα ωράρια που φτάνουν τις 80 ώρες και τις 4 εφημερίες την εβδομάδα! Η κατάσταση αυτή πλήττει όχι μόνο τους γιατρούς αλλά και για τους ασθενείς που δέχονται ανεπαρκή ιατρική περίθαλψη. Πρόκειται για στοχευμένη πολιτική που απαξιώνει τη δημόσια υγεία στρώνοντας τον δρόμο στον ιδιωτικό τομέα. Την 1/12 οι γιατροί, με δυναμικές κινητοποιήσεις, πέτυχαν την υπογραφή συλλογικής σύμβασης που προβλέπει:

· γενναίες αυξήσεις(από 210 έως 420 ευρώ)

· προσλήψεις μόνιμου προσωπικό( μέχρι 4,500 ειδικών και ειδικευόμενων)

· δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης μετά το πέρας 1 χρόνου

Η κυβέρνηση της ΝΔ εμπαίζοντας τους γιατρούς, όχι μόνο δεν κύρωσε τη σύμβαση με νόμο, αλλά την κατέθεσε στη Βουλή ολοκληρωτικά παραλλαγμένη(μείωσε τις αυξήσεις στο μισό, προβλέπει τις μισές προσλήψεις και δεν δίνει τη δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης της μετά το πέρας 1 χρόνου). Απαντώντας άμεσα οι γιατροί διεκδικώντας τα αυτονόητα δικαιώματά τους προχώρησαν σε απεργίες και αρνήθηκαν να δουλεύουν περισσότερο από το προβλεπόμενο κοινοτικό ωράριο (48ώρο για ειδικούς, 56ώρο για ειδικευόμενους, 1 εφημερία την εβδομάδα) με αποτέλεσμα σε πολλά νοσοκομεία να μην επαρκούν οι εφημερίες και να απειλείται με κατάρρευση ολόκληρο το ΕΣΥ. Είμαστε αλληλέγγυοι στα δίκαια αιτήματα των γιατρών, η διάλυση των εργασιακών τους σχέσεων μας πλήττουν άμεσα ως μελλοντικούς εργαζόμενους και στηρίζουμε κάθε αγωνιστική κινητοποίησή τους.

Μία ακόμα επίθεση-πρόκληση στις εργασιακές σχέσεις αποτελεί η απόπειρα νομιμοποίησης της άμισθης ειδικότητας και άρα της απλήρωτης εργασίας. Σ’ένα κατά τ'άλλα άσχετο νομοσχέδιο για την προστασία των ανηλίκων από το αλκοόλ και το κάπνισμα εμπεριέχεται η διάταξη που ορίζει ότι οι Ιατροί που οφείλουν μέχρι 6 μήνες ειδικεύσεως , δύνανται προς ολοκλήρωση του οφειλόμενου χρόνου, με αίτησή τους στην αρμόδια υπηρεσία των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων να τοποθετηθούν ως άμισθοι υπεράριθμοι σε κατάλληλη για τον οφειλόμενο χρόνο κλινική ή εργαστήριο». Η επί πληρωμή ειδικότητα αποτελεί κεκτημένο από το 1975 και κάθε προσπάθεια να πληχθεί είναι τουλάχιστον απαράδεκτη. Οι κινητοποιήσεις του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Αθηνών απέτρεψαν την παραπάνω κατάσταση. Ο υπουργός δεσμεύτηκε την άμεση απόσυρσή της. Αυτό δείχνει ότι οι συλλογικοί δυναμικοί αγώνες αποτελούν τον μόνο αξιόπιστο τρόπο προάσπισης των δικαιωμάτων μας.

ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΙ?

Οδυνηρή πραγματικότητα αποτελούν οι τεράστιες αναμονές μετά το πτυχίο για την έναρξη ειδικότητας. Όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια με εγκληματικό τρόπο αφήνουν το ΕΣΥ να ρημάξει. Σε αυτό το πλαίσιο ανασφάλειας μαζί με τους ασθενείς είναι και οι πτυχιούχοι ιατρικής που μετά το πτυχίο είναι αναγκασμένοι να αναμένουν αρκετά χρόνια,ως και 8. Μόνη λύση οι άμεσες προσλήψεις ειδικευόμενων. Το ΕΣΥ “πάσχει” από περίπου 4,500 κενές θέσεις ιατρών. Αυτονόητο είναι ότι με προσλήψεις ιατρών δε θα μειωθούν μόνο οι αναμονές για τις ειδικότητες άλλα και τα ωράρια των ιατρών, συντελώντας σε μία πιο ανθρώπινη Υγεία.

Σημαντική προσπάθεια όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για αποποίηση της ευθύνης όσον αφορά της μεγάλες αναμονές για ειδικότητα ήταν οι λεγόμενες εξετάσεις για ειδικότητα. Με πρωτοστάτη τον Σύλλογο Φοιτητών Ιατρικής Αλεξανδρούπολης απετράπει αυτή η απαξίωση του πτυχίου μας το 2004. Εξετάσεις για ειδικότητα σημαίνουν νομιμοποίηση των μεγάλων αναμονών και διάσπαση της ενιαίας μορφής του πτυχίου μας. Ο πτυχιούχος ιατρικής είναι έτοιμος να εργαστεί, ένα κεκτημένο που κρατά χρόνια. Με τις εξετάσεις προσπαθούν να ελέγξουν την εισροή ιατρών για ειδικότητα ωθώντας το σύστημα στα άκρα. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΛΥΤΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ!!

ΟΥΤΕ Τ.Ε.Ι. ΟΥΤΕ Α.Ε.Ι., ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ

Κατ’ αρχάς, πρέπει να αντιμετωπίσουμε το Πανεπιστήμιο όχι απλώς σαν μηχανισμό που δίνει γνώση και πτυχία, αλλά να διαβλέπουμε την στενή σύνδεσή του με την εργασία. Είναι ο μηχανισμός που αναλαμβάνει να μας μεταφέρει τις απαραίτητες γνώσεις για την ένταξή μας στην παραγωγή και μέσα από αυτόν ελπίζουμε σε ένα μέλλον με αξιοπρέπεια, δουλειά, ζωή. Απαραίτητη προϋπόθεση για το κεφάλαιο, ώστε να επιτείνει την κερδοφορία του στις πλάτες των εργαζομένων, είναι ο έλεγχος των παραγωγικών δυνάμεων, δηλαδή της γνώσης και της τεχνογνωσίας, ο κατακερματισμός τους και η μετατροπή τους σε τυποποιημένες, υπερεξειδικευμένες, άμεσα εφαρμόσιμες στην παραγωγή καταρτίσεις-θραύσματα γνώσεων και φυσικά εύκολα προσπελάσιμες από τις εξελίξεις της τεχνολογίας. Ο εκπαιδευόμενος και μελλοντικός εργαζόμενος, αντί για συνολική μόρφωση και ένα θεωρητικό υπόβαθρο σπουδών που θα του δώσει συνολική γνώση και εποπτεία επί της παραγωγής, καθώς και ικανότητα να ανταπεξέλθει εργασιακά σε ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων, εξειδικεύεται σε ένα πολύ μικρό μέρος της παραγωγικής διαδικασίας με αποτέλεσμα:

-Να είναι αναλώσιμος, ευέλικτος και εργασιακά ανασφαλής, καθώς λόγω του πολύ περιορισμένου γνωστικού του ορίζοντα δεν μπορεί να έχει αυξημένες απαιτήσεις από τον εργοδότη του, ενώ οι συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις τον αναγκάζουν να επανακαταρτίζεται συνεχώς προκειμένου να διατηρήσει τη δουλειά του και τον ρίχνουν σε έναν φαύλο κύκλο εργασίας-ανεργίας-επανακατάρτισης.

-Να μην μπορεί να διεκδικήσει από κοινού συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τους συναδέλφους του, αφού λόγω του διαφορετικής εξειδίκευσης έχει διαφοροποιημένα επαγγελματικά δικαιώματα από αυτούς. Πολλές φορές μάλιστα υποπίπτει στον ανταγωνισμό διαλέγοντας την ατομική διαπραγμάτευση τον όρων εργασίας.

Από τα παραπάνω είναι προφανές γιατί το αίτημά μας για ΕΝΙΑΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΠΕ) εξασφαλίζει καλύτερες θέσεις πάλης για την εργατική τάξη. Αντιδρούμε στον διαχωρισμό τεχνολογικής και θεωρητικής γνώσης (ΤΕΙ-ΑΕΙ) που δημιουργεί αποφοίτους και εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, με διαφοροποιημένα επαγγελματικά δικαιώματα. Αντίθετα απαιτούμε τη σύζευξη θεωρίας-πράξης και ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό. Ο κατακερματισμός των πτυχίων σε έναν κλάδο (κάτοχος master, πτυχιούχος ΑΕΙ,ΤΕΙ,ΙΕΚ,ΚΕΣ) δημιουργεί ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων στην αγορά εργασίας και λειτουργεί σε όφελος των εργοδοτών. Επίσης, η ΕΠΕ αναφέρεται στην απαίτησή μας για θεωρητικό υπόβαθρο στις σπουδές και ολοκληρωμένη γενική θεώρηση του γνωστικού αντικειμένου, ώστε ο μελλοντικός εργαζόμενος να κατέχει συνολική γνώση του τρόπου παραγωγής του αντίστοιχου προϊόντος ή υπηρεσίας. Διαφωνούμε με την ειδίκευση στο πτυχίο, που το διασπά σε διαφορετικές κατευθύνσεις και πάλι οδηγεί σε αποφοίτους διαφορετικών ταχυτήτων που δε θα μπορούν να διεκδικήσουν συλλογικά τα δικαιώματά τους. Στις περιπτώσεις όπου εντοπίζεται αναγκαιότητα ειδίκευσης, αυτή θα πρέπει να αποκτάται αργότερα, με έξοδα του εργοδότη και να μην εξαρτάται από αυτήν η διατήρηση του δικαιώματος στην εργασία, όπως συμβαίνει στην ιατρική. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό και ο εργαζόμενος αφού ο εργοδότης, έχοντας επενδύσει χρόνο και χρήμα για να τον ειδικεύσει, θα το σκεφτεί 2 φορές για να τον απολύσει.

Η ΕΠΕ είναι εμφανές ότι καταστρέφει τις επιδιώξεις του κεφαλαίου για την καπιταλιστική αναδιάρθρωση του Πανεπιστημίου και την μαζική παραγωγή του νέου τύπου εργαζομένου: μισοκαταρτισμένου, ευέλικτου, αναλώσιμου, απασχολήσιμου, αποκομμένου από κάθε συλλογική διεκδίκηση μέσω αυτού. Για το λόγο αυτό ο αστικός συνασπισμός εξουσίας της οικονομικο-κοινωνικής υπερεθνικής ελίτ εδώ και περίπου 20 χρόνια κάνουν σταθερά βήματα προς την καρατόμησή της. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στο σύνολό της (νόμος πλαίσιο, αξιολόγηση, ΙΔΒΕ) και η συνεπαγόμενη τεράστια κοινωνική έκρηξη δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Πηγάζει από τη συγκροτημένη πολιτική της ΕΕ στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως διαμορφώθηκε στις συνόδους των υπουργών παιδείας σε Μπολόνια-Πράγα-Βερολίνο. Οι προωθούμενες αλλαγές συμπυκνώνονται στη Λευκή Βίβλο για την εκπαίδευση και αναφέρονται στη δημιουργία Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ).

Πιο συγκεκριμένα προτείνονται τα παρακάτω μέτρα:

· Σπάσιμο του Ενιαίου Πτυχίου και αντικατάσταση του από 2 κύκλους σπουδών κατά τα πρότυπα του αγγλοσαξονικού μοντέλου (bachelor, master).

Ουσιαστικά δημιουργούνται 2 επιμέρους πτυχία. Αυτό του πρώτου κύκλου θα είναι μαζικό και δωρεάν, θα δίνει γνώσεις ειδικευμένες και εφαρμοσμένες στην αγορά εργασίας χωρίς θεωρητική υποδομή και θα συνδέεται με ψαλιδισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό του δεύτερου κύκλου θα είναι ταξικό (δεν θα έχουν πρόσβαση όλοι αλλά οι οικονομικά και κοινωνικά ισχυροί). Άλλωστε το κράτος μπορεί να ελέγξει τη ροή προς τον δεύτερο κύκλο με πολλούς τρόπους (εξετάσεις, κλειστός αριθμός εισακτέων). Θα είναι αντίστοιχο των σημερινών πανεπιστημίων. Έτσι επιδιώκεται η μαζική παραγωγή καταρτισμένου φθηνού εργατικού δυναμικού χωρίς απαιτήσεις και η ανάδειξη των λίγων «τυχερών» σε διευθυντικές θέσεις.

· Εισαγωγή συστήματος πιστωτικών μονάδων και συμπληρωματικού διπλώματος.

Όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του πτυχίου (μαθήματα, φροντιστήρια, εργασίες, πρακτικές ασκήσεις, παρακολούθηση σεμιναρίων) ποσοτικοποιούνται και αντιστοιχίζονται σε πιστωτικές μονάδες. Άμεσο αποτέλεσμα; η κατάταξη σχολών και φοιτητών και η διάλυση της έννοιας του πτυχίου μέσω της πλήρους εξατομίκευσης του. Πρακτικά: όσο πιο εντατικοποιημένος είσαι (απαρνείσαι το δικαίωμα σου στον δημιουργικό ελεύθερο χρόνο, στην πολιτικοποίηση και στην ανάπτυξη συνδικαλιστικής δράσης), κυνηγάς πιστωτικές μονάδες και ανταγωνίζεσαι τους συμφοιτητές σου τόσο καλύτερη τύχη θα έχεις στην αγορά εργασίας. Στη διαπραγμάτευση με τον εργοδότη σου θα είσαι μόνο εσύ και ο ατομικός σου φάκελος.

· Ανάπτυξη συστημάτων διά βίου εκπαίδευσης.

Αν νόμιζες ότι σε περίπτωση που αποτελέσεις εξαίρεση και βρεις δουλειά έχεις λύσει πλέον τα προβλήματά σου, είσαι γελασμένος. Τον ατομικό σου φάκελο δεξιοτήτων, που λέγαμε προηγουμένως, θα πρέπει να εμπλουτίζεις συνεχώς με παρακολουθήσεις σεμιναρίων, συνεδρίων κτλ, με δικά σου έξοδα πάντα, προκειμένου να διατηρήσεις τη θέση εργασίας σου. Πρόκειται για απροκάλυπτη εγκαθίδρυση του νέου τύπου εργαζομένου, του “απασχολήσιμου”, ο οποίος θα απολύεται, ίσως να επαναπροσλαμβάνεται με δυσμενέστερους όρους και θα εγκλωβίζεται στην εργασιακή περιπλάνηση για την πλάκα...

· Προώθηση της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων.

Το κράτος αποδεσμεύεται από την υποχρέωσή του να χρηματοδοτεί την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ορίζεται ξεκάθαρα ότι αυτά θα πρέπει να εξασφαλίζουν χρηματοδότηση από “άλλες πηγές”, καθώς και να συνεργάζονται με επιχειρήσεις. Μιλάμε πλέον για την ευθεία σύνδεση των Πανεπιστημίων με τους ιδιώτες, οι οποίοι, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν, θα παραγγέλνουν γνώση και έρευνα προς το συμφέρον τους λαού (π.χ. έρευνα της ιατρικής Αθήνας για τα τσιγάρα BF,των Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ για την Avin-πετρέλαια Βαρδινογιάννη, του ΑΠΘ για όπλα από το NATO). Τα προγράμματα σπουδών καθορίζονται πλέον με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και όχι με βάση τις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, ενώ θεσμοθετείται η ανταποδοτικότητα. Παράλληλα, τα ιδρύματα παρέχουν φτηνά στις επιχειρήσεις την υλικοτεχνική τους υποδομή και τους φοιτητές ως άμισθο δυναμικό, νομιμοποιώντας ουσιαστικά την απλήρωτη εργασία. Το κράτος απαλλάσσεται από την υποχρέωση του για παροχή δωρεάν παιδείας και φοιτητικής μέριμνας (συγγράμματα, υλικοτεχνική υποδομή, σίτιση, στέγαση), κάτι που εναπόκειται πλέον στην ευχέρεια ιδρυμάτων και χρηματοδοτούσας επιχείρησης. Σε αυτό συμβάλλει και η θέσπιση θέσης manager με οικονομικές και διοικητικές υπερεξουσίες που θα κλείνει τα deals και θα εποπτεύεται ελάχιστα και καθόλου από τους φοιτητές. Τέλος, επιτείνεται η εντατικοποίηση, αφού απαιτείται η αύξηση του φόρτου εργασίας των φοιτητών για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων για πατέντες και καταργείται η δυνατότητα για συνδικαλισμό, αφού οποιαδήποτε κινητοποίηση ζημιώνει την επιχείρηση που χρηματοδοτεί.

· Νομιμοποίηση και αναγνώριση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Η παιδεία από ύψιστο κοινωνικό αγαθό και απελευθερωτικό φορέα μετατρέπεται σε εμπόρευμα-προνόμιο για λίγους. Παράλληλα, τα αναδιαρθρωμένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια έχοντας καλύτερο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, θα πιέζουν και τα δημόσια στις παραπάνω κατευθύνσεις.

· Θεσμοθέτηση συστήματος αξιολόγησης.

Όλους τους προαναφερθέντες πυλώνες της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου έρχεται να διασφαλίσει η διαδικασία της αξιολόγησης. Περιστέλλεται ακόμα περισσότερο η κρατική χρηματοδότηση, αφού επιβάλλονται αυστηρά πέναλτι σε όσα ιδρύματα δεν είναι αναδιαρθρωμένα σε ικανοποιητικό βαθμό, εισάγονται κριτήρια ανταποδοτικότητας, ενώ τα όργανα της αξιολόγησης αποτελούνται από ελάχιστους φοιτητές με πληθώρα καθηγητών, “ανεξάρτητων” εμπειρογνωμόνων, ακόμα και ανθρώπων του επιχειρηματικού κόσμου (!), φυσικά άμεσα διορισμένων από τα Υπουργεία.

Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Οι παραπάνω κεντρικές κατευθύνσεις της ΕΕ της καπιταλιστικής ολοκλήρωσης, του πολέμου και του ρατσισμού συναντούν την καθολική αποδοχή του εγχώριου αστικού μπλοκ εξουσίας ΠΑΣΟΚ-ΝΔ που τρέχουν αυτόματα να τις εφαρμόσουν, καθώς και την εκκωφαντική ένοχη σιωπή της επίσημης αριστεράς που μπορεί να κλαίγεται, αλλά εύκολα ξεχνάει ότι στο Ευρωκοινοβούλιο τις ψήφιζε κανονικά και με το νόμο. ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ! ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ, ΤΗΣ ΟΞΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ! Η ΜΟΝΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΙΣ ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΣΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ, ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ! ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΝΙΚΕΣ! Μπλοκάραμε την εφαρμογή του νόμου του ΠΑΣΟΚ το 2001 περί διάσπασης του ενιαίου πτυχίου σε κύκλους σπουδών και απαξίωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων του, το οδηγήσαμε σε πισωγυρίσματα παρά τη συμφωνία του με την αναθεώρηση του άρθρου 16, ναρκοθετήσαμε την εφαρμογή νόμου-πλαίσιο και αξιολόγησης με αποτέλεσμα να μην εφαρμόζονται στην πλειοψηφία των ιδρυμάτων, κάναμε τον προ Δεκέμβρη λαλίστατο περί ΚΕΣ υπουργό Στυλιανίδη να στείλει το θέμα στις καλένδες και πολλά άλλα…

Όσον αφορά την προώθηση της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης του Πανεπιστημίου σε εγχώριο επίπεδο στεκόμαστε περισσότερο στα εξής σημεία:

· Αναγνώριση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (ΚΕΣ).

Πρόκειται για παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων που λειτουργούν στην Ελλάδα με τη μέθοδο franchising και αναφέρονται ως κολέγια-μορφώματα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση της ΝΔ, με το πρόσχημα ότι πρέπει να μπει τάξη στο θολό τοπίο των υπαγόμενων στο υπουργείο ανάπτυξης ΚΕΣ και να αξιολογηθούν όπως τα δημόσια εκπαιδευτήρια και οχυρωμένη πίσω από την πιεστική κοινοτική οδηγία 36/05 της ΕΕ, ετοιμάζει προεδρικό διάταγμα ενσωμάτωσης της κοινοτικής οδηγίας το οποίο, παρ’ όλο που κατατάσσει τα ΚΕΣ –σε ακαδημαϊκό επίπεδο- κάτω από τα δημόσια Πανεπιστήμια αφαιρώντας τους τη δυνατότητα να εκπονούν μεταπτυχιακά και διδακτορικά, τους αναγνωρίζει επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν πρόκειται για τίποτα άλλο παρά έκδηλο Συνταγματικό πραξικόπημα. Αφού τους νικήσαμε και τους χαλάσαμε τα σχέδια για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, προσπαθούν να ιδιωτικοποιήσουν την Παιδεία από την πίσω πόρτα.

· Αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο

Ο συγκεκριμενος νόμος προβλέπει κάποια πολύ απλά πράγματα που δείχνουν την κατεύθυνση που θέλουν να δώσουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο.

1. Αλλαγή στον τρόπο προμήθειας συγγραμμάτων-Βιβλιοκάρτα. Ορίζεται ότι ο φοιτητής θα επιλέγει σύγγραμμα (άθροισμα επιστημονικών βιβλίων) από μία λίστα προτεινόμενων. Αυτό που θα επιλέγει θα είναι δωρεάν και αν χρειάζεται κι άλλο…ο νοών νοείτο. Πρόκειται για χτύπημα κάτω από τη ζώνη στον δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης που επιβλήθηκε με πρόσχημα ότι λόγω της “ελεύθερης επιλογής” θα σπάσουν οι σχέσεις συνδιαλλαγής των μεγαλοκαθηγητών με εκδοτικούς οίκους και οργανωμένα συμφέροντα. Μόνο που ο κύριος εκφραστής αυτού του επιχειρήματος, η ΔΑΠ, ήταν αυτή που κατεξοχήν βρισκόταν στις διαδικασίες δήλωσης συγγραμμάτων και “καθοδηγούσε” τους φοιτητές ως προς την επιλογή τους, πράγμα που έκαναν και πολλοί καθηγητές. Επίσης, η βιβλιοκάρτα συνδέεται με τον αφηρημένο προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης, καθώς πολλές φορές το επιλεγόμενο σύγγραμμα δεν αρκεί για να την καλύψει.

2. -Διαγραφές φοιτητών στα ν+ν έτη σπουδών. Κύριο επιχείρημά τους: οι αιώνιοι φοιτητές κοστίζουν στο σύστημα. Πράγματι, κοστίζουν μία κόλλα χαρτί σε περίοδο εξεταστικής και λίγο από το χρόνο του καθηγητή για να την διορθώσει! Για πρώτη φορά τίθεται το θέμα διαγραφής φοιτητών και ο αποκλεισμός τους από το δικαίωμα για μόρφωση, δουλειά, ζωή με αξιοπρέπεια. Παράλληλα, υπό την απειλή της διαγραφής οι φοιτητές μπαίνουν σε τροχιά μεγαλύτερης εντατικοποίησης.

3. -Ανταποδοτικές υποτροφίες και φοιτητικά δάνεια. Αν είσαι αρκετά εντατικοποιημένος, ίσως πάρεις άτοκο δάνειο προκειμένου να ολοκληρώσεις τις σπουδές σου. Μπορεί όμως να είσαι και ακόμη πιο τυχερός: ίσως καταλήξεις να βγάζεις εργασία για το Πανεπιστήμιο, ανασφάλιστος και απλήρωτος πάντα. Τα φοιτητικά δάνεια αποτελούν απαξιωση στο δωρεαν χαρακτήρα της παιδείας και σαφής τρόπος για ελαστικοποίηση της φοιτητικης μέριμνας σε βάρος του φοιτητή.

4. -Ελαστικοποίηση και “επαναπροσδιορισμός” του ασύλου. Εκτός από την καθιέρωση πιο ευέλικτης άρσης του –μετά από αιματηρούς αγώνες κατακτημένου- ασύλου, επιχειρείται να μετατραπεί σε άσυλο για τις επιχειρήσεις εις βάρος των φοιτητικών αγώνων, διότι ποιος ιδιώτης θα δεχτεί να έχει χασούρα λόγω πχ.καταλήψεων στο ίδρυμα που χρηματοδοτεί; Συνδέεται με την προσπάθεια του αστυνομικού κράτους να επέμβει σε κάθε πτυχή της καθημερινής μας ζωής, με τις χαφιεδοκάμερες και τα φακελώματα, τα χημικά, το ξύλο, τον τρομονόμο, την ποινικοποίηση των αγώνων.

5. -Θέσπιση θέσης manager στα Πανεπιστήμια, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα ( θα κλείνει τα deals δηλαδή). Ο συγκεκριμένος θεσμός που θέλουν να εφαρμόσουν δεν υπόκειται σε κανέναν ουσιαστικό έλεγχο από την πλευρά των φοιτητών. ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Φ.Σ. ΑΠΛΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗΝ....

· Νομοσχέδια για μεταπτυχιακά και έρευνα.

Πρόκειται ουσιαστικά για την υποβάθμιση-διάσπαση των ενιαίων πτυχίων και την μεταφορά των εργασιακών-επαγγελματικών δικαιωμάτων τους, διασπασμένων, σε μια ανώτερη βαθμίδα υπερειδικευμένης γνώσης, τα μεταπτυχιακά. Ταυτόχρονα θεσμοθετεί την χρηματοδότηση μεταπτυχιακών και έρευνας από τις επιχειρήσεις.

· Σκληρή αξιολόγηση κατά τα πρότυπα του ΚΕΧΑΕ που αναλύθηκαν παραπάνω.

· Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης (ΙΔΒΕ) επίσης κατά τα πρότυπα του ΚΕΧΑΕ

· Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στην κατεύθυνση της εντατικοποίησης (επιπλέον εργασίες, πρόοδοι, υποχρεωτικές παρουσίες) και της εισαγωγής άχρηστης υπερειδικευμένης γνώσης. Ακόμα σημάντικο βήμα προς ένα ανούσια ενταντικοποιημένο πανεπηστήμιο είναι η διάταξη που ορίζει ότι ο κύκλος μαθημάτων για κάθε εξάμηνο αποτελείται από 13 εβδομάδες συνεχούς εκπαίδευσης. Αύτο είναι ένα μέτρο που εκβιάζει ουσιαστικά τους φοιτητές και τους οδηγεί σε αποχή από τους φοιτητικούς και κοινωνικούς αγώνες, περιορίζοντας έτσι την πολιτική δράση και έκφραση.

· Προσπάθεια αναμόρφωσης του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην κατεύθυνση του αποκλεισμού μεγαλύτερων κοινωνικών ομάδων από το αυτονόητο δικαίωμα στην εκπαίδευση και την εργασία και τη δημιουργία πελατείας για τα ιδιωτικά τους. Οι διάλογοι που προαναγγέλλουν είναι προσχηματικοί και αποσκοπούν στην παροχή νομιμοποίησης από την πλευρά μας.

Για τα θέματα υγείας και την εργασιακή μας προοπτική διεκδικούμε:

l Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, υψηλής ποιότητας υγειονομική περίθαλψης για όλο το λαό, τα έξοδα να καλύπτονται από τους εργοδότες.

l Εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας που υπεγράφη μεταξύ ΟΕΝΓΕ-Υπουργείου, καμία περικοπή ως προς μισθούς, προσλήψεις προσωπικού, δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης.

l Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για άμισθη ειδικότητα, ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ.

l Άμεση αποσυμφόρηση της λίστας αναμονής για την έναρξη ειδικότητας με περισσότερες προσλήψεις που θα καλύπτουν τα οργανικά κενά του Ε.Σ.Υ., καμία συζήτηση εξετάσεων για την έναρξη ειδικότητας.

Για τα θέματα της Παιδείας διεκδικούμε:

· Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση Δημόσια και Δωρεάν για όλους.

· Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με πλήρη εργασιακά-επαγγελματικά δικαιώματα.

· Άμεση απόσυρση του νόμου-πλαισίου, ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

· Κάτω τα χέρια από το άσυλο-καμία ποινικοποίηση των αγώνων μας

· Καμία αξιολόγηση-κανένας φοιτητής στην εσωτερική αξιολόγηση και μονάδα διασφάλισης ποιότητας.

· Άμεση απόσυρση των νόμων για Έρευνα, Μεταπτυχιακά, ΙΔΒΕ

· Πλήρη κρατική χρηματοδότηση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

· Δημόσια δωρεάν σίτιση, στέγαση για όλους., ανέγερση νέων εστιών, έξω οι ιδιώτες

· Δωρεάν συγγράμματα για όλα τα μαθήματα χωρίς αριθμητικό πλαφόν

· Δωρεάν διανομή φωτοτυπιών σε γραπτή και ηλεκτρονική μορφή, καθώς και κάθε άλλης απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής (π.χ. στηθοσκόπια)

· Άμεση πρόσληψη μελών ΔΕΠ και βοηθητικού προσωπικού, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

· Όχι στην εξατομίκευση των πτυχίων, όχι στις πιστωτικές μονάδες

· Έξω οι εταιρίες από τις σχολές, όχι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης

· Όχι στην οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια

· Κατάργηση των ΚΕΣ, ΙΕΚ και εν γένει της πολυδιάσπασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

· Κατάργηση της βάσης του 10, ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια-ΠΛΗΡΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ

· Καμία συμμετοχή στους στημένους διαλόγους τους

Για την υλοποίηση των παραπάνω αιτημάτων προτείνουμε:

· Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην επόμενη γενική συνέλευση τμήματος με αιτήματα να παγώσουν οι διαδικασίες της αξιολόγησης και να δοθούν σε όλους δωρεάν συγγράμματα, σημειώσεις και κάθε άλλη απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (στηθοσκόπια και νευρολογικό σφυράκι στο Β έτος)

· Συμμετοχή του φοιτητικού συλλόγου στην κινητοποίηση των πρωτοβάθμιων σωματείων στις 19/03

· Δημιουργία ανοιχτής συντονιστικής επιτροπής που θα υλοποιήσει τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης

· Νέα Γενική Συνέλευση στις 02/04/09

Αριστερή Έκφραση Ριζοσπαστική Ανεξάρτητη Συσπείρωση ιατρικής

Ενιαία Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση

ΟΛΗ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ